För motorer i alla storlekar!
HHO-gas finns nu i SVERIGE.
Och säljs genom
REDUCERAMERA.SE
HHO-GAS GENERATORER SPARAR
bränsle och kostnader på alla sorters fordon och maskiner och förbättrar din bränsleekonomi med upp till 30%.
Samtidigt som miljöavtrycket minskar.
Föroreningarna CO, CO2, SOx och Nox, minskar upp till 30% genom den reducerade bränsleåtgången.
En låg investering ger en kort återbetalningstid
Nu finns det möjlighet att göra något åt det...
Företaget med varumärket HHO Plus har konstruerat HHO-generatorer
som är färdiga att användas med en gång.
Konceptet är mönsterskyddat inom EU.
OHIM certificate of Product 002077925-0001-0002
Använd bara det vanliga bränslet, som blandas med HHO-gas,
som genereras på plats i fordon eller maskin, i en process.
Processen uppstår genom en elektrokemisk påverkan på en blandning av vatten och elektrolyt.
HHO-gas, är enkelt förklarat 2 väteatomer och en ”förstorad” syreatom.
Man använder en liten del av bilens energi för att producera denna vätegas.
Den producerade HHO-gasen trycks sedan mot luftintaget, efter luftfiltret, mot förgasaren eller insprutningspumpen som sedan går vidare till motorns cylindrar.
Där blandas detta med det vanliga bränslet (bensin, diesel, LNG alt LBG) och där antänds det.
Detta gör att bränslet förbränns bättre, vilket ökar effektiviteten,
som i sin tur minskar bränsleförbrukningen och mängden föroreningar som släpps ut i avgaserna.
HHO-gas-paket (kit) är enkla att använda och man kan installera det i ett fordon/maskin
Man kan senare demontera bort det HHO-kompletterande bränslesystemet,
när man vill och får då samma funktioner och förbrukning som tidigare,
samtidigt som värdet på fordon / maskin återgår till det gamla.
Alternativt att fordonet/maskinen får ett högre värde, om systemet sitter kvar, när man säljer ekipaget
Fördelar med HHO bränsleteknik:
1. Besparing på din bränsleförbrukning.
Oavsett ditt körsätt, eller belastning och var och hur du kör, får du mindre förbrukning.
Gör själv en liten beräkning, på hur mycket du kan spara på ett år!
Vad blir det på 5 år?
Eller ställ den frågan till oss.
2. HHO-gas ökar både kraft och prestanda för din bil.
Ju mer bränsle du förbrukar, desto större slitage blir det på motorn.
När du sätter till HHO-gas till ditt vanliga bränsle, får du högre vridmoment och prestanda, samtidigt som slitaget på motorn blir mindre.
3. Minskade CO2-och andra utsläpp.
Detta villkoras i lagar och regler.
HHO-gas reducerar dramatiskt
alla föroreningar och andra skadliga utfällningar som kommer från fossila bränslen.
Detta är många beställares ovillkorliga önskemål.
4. Sänker temperaturen på motorn.
När man kompletterar luften i insuget med HHO-gasen,
förlänger man motorns livslängd.
5. Tar bort kol, slagg, sot i motorn.
Förhindrar framtida beläggningar etc.
6. Tystare motor.
HHO-effekten i förbränningsfasen.
Motorn får en lägre ljudnivå än tidigare,
på grund av tillägget av HHO.
7. Ökar motorns livslängd.
Renare motor
Hur fungerar HHO systemet i din bil?
I motorn förflyttar sig kolvarna upp och ner, som då genererar kraften. När en kolv sänker sig skapas ett vakuum som suger in bränsle och luft.
Turbo trycker in mer och ökar luftmängden.
När kolven stiger och genererar kompression som komprimerar bränsle-luft blandningen och den antänds av tändstiftet därefter. En kolv skall helst vara helt i toppläge, när explosionen sker. Då går kolven ner och ger den efterfrågade kraften. Men i många motorer sker antändningen för sent eller för tidigt och då blir det oförbrända rester kvar som skapar föroreningar och för hög bränslekonsumtion.
Då HHO-gasen först blandas med luft och sedan denna blandning med bensin, diesel eller gas, ökar oktan(cetan)-talet och den volymen komprimeras före antändningen.
Genom denna blandning kommer allt att förbrännas, vilket resulterar i högre effekt och minskad emmision och ger minskad bränsleförbrukning.
Dieselmotorer har ett annat antändningsätt.
Forskning visar att tillsats av HHO-gas visar att motorn körs på en tunnare bränsleblandning/luftblandning.
Utan tillsats av HHO, är det stökiometriska förhållandet bränsle/luft 1:14,7 efter blandningen. Med HHO-gas som tillsatts, kan motorn köras med en bränsle/luft-blandning i förhållandet 1: 20 eller mer.
Detta är omöjligt utan tillsats av HHO-gas.
Tillsatsen av HHO-gas tillför inte mycket mer energi, men kommer att bidra till att bränslemolekylerna förbränns mer fullständigt, än utan denna tillsats.
Det vill säga, när man tillsätter den lilla mängden väte med oförbränt bränsle i motorn i processen, förändras konventionellt bränsle/luft stökiometri till ett bättre förhållande.
I en oberoende test redovisas detta resultat:
Installationen av HHO-systemet till motorn, utan att någon föregående förändring gjorts, resulterade i att motorns vridmoment ökade med i genomsnitt 19,1%, vilket minskade CO-utsläppen med i genomsnitt 13,5%, HC-utsläpp med i genomsnitt 5% och SFC med i genomsnitt 14%.
Resultatet:
För en låg kostnad, som betalar sig fort, får man en motor som är konverterad med hybriddrift.
Med lägre bränslekostnader, inklusive de nuvarande och kommande skatterna som ingår i det man betalar.
Dessutom en minskad miljöpåverkan som alla, inkl statsmakterna förspråkar.
Men du kan även ta bort det hela och köra som tidigare med samma höga kostnader och miljöpåverkan,
som innan.
Valet är ditt.
Om du har några frågor, så kanske svaren finns på den här sidan:
Välkommen !
Copyright © Alla rättigheter förbehållna